Jeseniky - Ski centres - Ski runs

Food
Transport

Print

ConditionsSnow coverFreshly fallen snowTemperatureWeatherMountain Lifts and Ski Lifts
1.5. 13:470 cm0 cm6 °Ccloudy, fresh windOut of service

Lyžařské středisko Praděd - Ovčárna je nejvýše položeným centrem lyžování v České republice - nástupiště lyžařských vleků jsou ve výšce 1.300 m n.m. Právě proto jsou zde tradičně nejlepší sněhové podmínky. Na Ovčárně se nachází 6 vleků s obtížností od modré po černou. Lyžařská sezóna zde trvá nejdéle v Jeseníkách a na své si zde přijdou všichni milovníci zimních sportů – sjezdového lyžování, snowborďáci i běžkaři. Středisko se nachází na území Chráněné krajinné oblasti Jeseníky a tímto faktem je do jisté míry ovlivňován jeho provoz. Správa CHKOJ vydává povolení k zahájení provozu vleků a stanovuje termín ukončení provozu - vše závisí od výšky sněhové pokrývky.
Adresa:

Odkaz na webovou stránku
Fotogalerie Fotogalerie
Sport centrum Figura Praděd - OvčárnaSport centrum Figura Praděd - Ovčárna
Vleky a sjezdovky v lyžařském středisku Figura:
Počet vleků: 6
Počet sjezdovek:7
Modrá sjezdovka:Petrovy kameny B, délka sjezdovky 600 m, převýšení 130 m, vlek Tatrapoma LV 80 (dvouvlek).
Modrá sjezdovka:Petrovy kameny C - turistická, délka sjezdovky 800 m, převýšení 120 m, vlek Tatrapoma H 180, přepravní kapacita 900 os./ hod.
Modrá sjezdovka:Malý Václavák, délka sjezdovky 250 m, převýšení 90 m, vlek Tatrapoma P.
Modrá sjezdovka:Velký Václavák, délka sjezdovky 550 m, převýšení 110 m, vlek Tatrapoma LV 80, přepravní kapacita 650 os./ hod.
Červená sjezdovka:Petrovy kameny C - hlavní svah, délka sjezdovky 610 m, převýšení 120 m, vlek Tatrapoma H 180, přepravní kapacita 900 os./ hod.
Červená sjezdovka: Lyžařská sjezdovka D – U horské služby, délka sjezdovky 350 m, převýšení 110 m, vlek Tatrapoma P.
Černá sjezdovka:Petrovy kameny A, délka sjezdovky 750 m, převýšení 200 m, vlek BVL 2 (závěs pro 2 osoby - kotva), přepravní kapacita 900 os./ hod.
Panoramatická mapa lyžařského střediska Praděd - Ovčárna:
Sport centrum Figura Praděd - Ovčárna

Provoz a služby lyžařského areálu Figura:
Provozní doba:8:30 hod. - 16:00 hod.
Úprava sjezdovek:Všechny sjezdovky jsou denně upravované.
Noční lyžování:Lyžařská sjezdovka D - U Horské služby.
Dětský vlek:Dětské lyžařské hřiště na sjezdovce Malý Václavák - možnost objednání lyžařské výuky.
Občerstvení u vleku:Petrovy kameny A, Petrovy kameny C, Velký Václavák.
Půjčovna/ úschovna lyží a snowboardů:Horský hotel Figura.
Ski servis:Horský hotel Figura.
Běžkařské trasy:Mnoho upravovaných hřebenových tras jak směrem na Červenohorské sedlo tak na Jelení studánku.
Informace:Horský hotel Figura, tel. +420 554 779 023-4.
Skibus:Na ovčárnu jezdí řada skibusů, trasy a jízdní řády najdete ZDE.
Ubytování:Doporučejeme Penzion a restauraci Na Hvězdě. Další možnosti - Hotel Figura, Chata Kurzovní, Chata Barborka.
Parkování:Záchytné parkoviště na Hvězdě, parkování na Ovčárně do naplnění kapacity parkoviště, poplatek za parkovné na Ovčárně 360,- Kč (regulace dopravy - tel : 554 772 030).
Petrovy kameny A:
Jak se dostanete na Ovčárnu:
Autem:
  • z Jeseníku (Polska...)
  • - po silnici I/44 do Bělé pod Pradědem, na křižovatce doleva na silnici II/450 (směr Bruntál - Ostrava), v osadě Vidly doprava na Karlovu Studánku. Nevjíždějte do obce a pokračujte rovně po II/445 (směr Malá Morávka) na sedlo Hvězda. V zimě se úsek silnice Vidly - Karlova Studánka neudržuje, proto doporučujeme ve této osadě odbočit na křižovatce vlevo na silnici II/451 (směr Vrbno pod Pradědem), na začátku Vrbna odbočit doprava na silnici II/445 a pokračovat do Karlovy Studánky. Projeďte celou obci, na konci odbočte doleva a pokračujte asi 400m na sedlo Hvězda. Na Hvězdě je záchytné parkoviště, kde můžete odstavit automobil a dále pokračovat kyvadlovou dopravou na Ovčárnu, nebo za poplatek pokračovat vlastním automobilem až na parkoviště u Ovčárny (omezená kapacita parkoviště!).

• ze Šumperka (vých. Čech, Vysočiny...)
  • - po silnici I/11 směr Rýmařov, do města Rýmařov neodbočovat, pokračovat dál směr Bruntál a na křižovatce před obcí Malá Šťáhle odbočit vlevo a pokračovat po silnici II/445 přes Malou Morávku na sedlo Hvězda. Z Hvězdy na Ovčárnu viz výše.

• z Bruntálu (Olomouce, Brna, Ostravy...)
  • - po silnici II/452 směr Vrbno pod Pradědem a Jeseník, v obci Staré Město odbočit doleva na silnici II/450, v obci Rudná pod Pradědem doleva směr Malá Morávka, na křižovatce v Malé Morávce doprava směr Karlova Studánka po silnici II/445. Z Hvězdy na Ovčárnu viz výše.

Autobusové spojení:
    místní linky Bruntál - Karlova Studánka, Rýmařov - Karlova Studánka, dálkové linky Brno - Bruntál - Karlova Studánka, (Zlín) - Přerov - Olomouc - Karlova Studánka - Jeseník, apod. Autobusová zastávka je 50m od nástupiště na kyvadlovou dopravu na Ovčárnu.

Vlakové spojení:
    Na trati Olomouc - Bruntál - Krnov se nachází stanice Milotice nad Opavou, kde začíná místní trať směrem na Vrbno pod Pradědem. Odtud dále autobusovými linkami. Připadně místní tratí Bruntál - Malá Morávka (pouze víkendový a sezónní provoz) a dále autobusem.
    Sport centrum Figura Praděd - Ovčárna

Nearby services, interesting things or other objects

Accommodation
    Guest houses
    Pension Restaurace Grizzly - Vrbno pod Pradědem, LudvíkovPension Restaurace Grizzly - Vrbno pod Pradědem, Ludvíkov
    Penzion Aurum - Malá Morávka, KarlovPenzion Aurum - Malá Morávka, Karlov
    Penzion Restaurace Na Hvězdě - Karlova Studánka, HvězdaPenzion Restaurace Na Hvězdě - Karlova Studánka, Hvězda
    Hotels
    Běžkařské trasy z Malé MorávkyBěžkařské trasy z Malé Morávky
    Ski cross country routes
    Běžkařské trasy kolem Karlovy StudánkyBěžkařské trasy kolem Karlovy Studánky
    Běžkařské trasy Vrbno pod Pradědem - Suchá Rudná - Karlova Studánka, HvězdaBěžkařské trasy Vrbno pod Pradědem - Suchá Rudná - Karlova Studánka, Hvězda
    Mountain service
    Stanice horské služby OvčárnaStanice horské služby Ovčárna
    Transport
    Skibuses
    Skibus Karlova Studánka - Hvězda - OvčárnaSkibus Karlova Studánka - Hvězda - Ovčárna
    Skibus Olomouc - Litovel - Uničov - Rýmařov - Malá Morávka - Karlov - Hvězda - OvčárnaSkibus Olomouc - Litovel - Uničov - Rýmařov - Malá Morávka - Karlov - Hvězda - Ovčárna
    Skibus Ostrava - Opava - Bruntál - Malá Morávka - Karlov - Hvězda - OvčárnaSkibus Ostrava - Opava - Bruntál - Malá Morávka - Karlov - Hvězda - Ovčárna
    Skibuses
    Skibus Krnov - Bruntál - Malá Morávka - Karlov - Hvězda - OvčárnaSkibus Krnov - Bruntál - Malá Morávka - Karlov - Hvězda - Ovčárna
    Shuttle traffic
    Kyvadlová linka Karlova Studánka - Hvězda - OvčárnaKyvadlová linka Karlova Studánka - Hvězda - Ovčárna
    Parking
    Parkoviště Hvězda - Ovčárna - PradědParkoviště Hvězda - Ovčárna - Praděd

Map of the location - the red pointer is headed to the aim