Jeseniki - Turystyka - Wieże widokowe i obserwatoria

Transport

Rozhledna na Cvilíně - Krnov

Drukować

Z důvodu přípravy rekonstrukce objektu bude rozhledna v letech 2019 a 2020 uzavřena pro veřejnost.

Cvilínská rozhledna se nechází na stejnojmenném kopci, nad městem Krnovem. Na Cvilíně, který má dva vrcholy jsou ještě další dvě zajímavé turistické atrakce, které jistě stojí za zhlédnutí. Temeno Předního Cvilínského kopce, poblíž rozhledny, zdobí monumentální stavba barokního poutního kostela sv. Kříže a Sedmibolestné Panny Marie, na vzdálenějším Zadním Cvilínském kopci se nalézají zříceniny hradu Cvilína. Rozhledna nabízí krásný pohled na Krnov a okolí, v němž se nacházejí další dvě vyhlídkové stavby- Rozhledna Hanse Kudlicha v Úvalně a dřevěná rozhledna na vrcholu Ježník.Rozhledna na Cvilíně - Krnov
Technické a praktické informace

• Kóta: 436 m n.m.

• Výška rozhledny: 29.0 m

• Typ stavby: kamenná rozhledna

• Otevření: 11.06.1903

• Přístup: denně za příznivého počasí 10-17 hod.

• Nejvyšší vyhlídková plošina ve výšce: 29.0 m

• Počet vyhlídkových plošin: 1

• Počet schodů: 144

• Rozhledna na Cvilíně - Krnov
    Rozhledna na Cvilíně - Krnov Rozhledna na Cvilíně - Krnov
    Historie rozhledny
    Na začátku 20. století ji vybudovala krnovská sekce Moravsko-slezského sudetského horského spolku podle projektu architekta Ernsta Latzela. Tehdy ovšem působila mnohem zdobněji než dnes.
    Rozhledna na Cvilíně - KrnovNad základní válcovou věží s vyhlídkovou plošinou ve výšce 25 m se totiž zvedala ještě úzká boční věžička, která kryla východ schodiště a zároveň umožňovala jednomu či dvěma lidem kruhový rozhled z místa ještě o pět metrů vyššího. Při otevírací slavnosti, konané 11.6. 1903, dostala jméno Liechtensteinova rozhledna na počest bohatého mecenáše, který na stavbu významně přispěl. O unikátní věžičku rozhledna přišla při opravách prováděných po válce. V 60. letech ji potkal osud mnoha dalších podobných staveb, když na její vrchol umístili antény televizního vysílače. Ty byly odstraněny teprve nedávno při celkové rekonstrukci.
    Jak se tam dostanete

Automobilem:
  • z Opavy (Ostravy...)- po silnici I/57 směr Krnov. Krátce po vjezdu na kraj města sledujte orientační značku Cvilín, od ní odbočte doleva a pokračujte o směrovkách "Cvilín" až na vrchol kopce, kde zaparkujte v ulici Na Vyhlídce u poutního kostela sv. Kříže a Sedmibolestné Panny Marie. Odtud půjdete pěšky po rovince asi 300 metrů, až dojdete k rozhledně.

• z Olomouce (Šumperka, Bruntálu...)- z Bruntálu po silnici I/45 na Krnov. Po vjezdu do Krnova projeďte oba dva kruhové objezdy rovně (směr Opava), za druhým objezdem sledujte orientační značku Cvilín, od ní odbočte doprava a pokračujte o směrovkách "Cvilín" až na vrchol kopce, kde zaparkujte v ulici Na Vyhlídce u poutního kostela sv. Kříže a Sedmibolestné Panny Marie. Odtud půjdete pěšky po rovince asi 300 metrů, až dojdete k rozhledně.

• z Jeseníku- po I/44 (směr Mikulovice), v Mikulovicích odbočte na Zlaté Hory - II/457, odtud po silnici II/445 (směr Vrbno pod Pradědem). V Heřmanovicích odbočte na křižovatce doleva na silnici II/453 (směr Hynčice) a pokračujte do Města Albrechtice. Na křižovatce odbočte doprava na silnici I/57 a pokračujte do Krnova. Po vjezdu do města jeďte rovně na centrum, na prvním kruhovém objezdu odbočte doprava (směr Opava), další dva kruhové objezdy projďte rovně (také směr Opava), za druhým objezdem sledujte orientační značku Cvilín, od ní odbočte doprava a pokračujte o směrovkách "Cvilín" až na vrchol kopce, kde zaparkujte v ulici Na Vyhlídce u poutního kostela sv. Kříže a Sedmibolestné Panny Marie. Odtud půjdete pěšky po rovince asi 300 metrů, až dojdete k rozhledně.

• Autobusové spojení:
    Autobusové nádraží Krnov, které je vzdáleno cca 400 metrů od centra města. zastavují zde dálkové linky Opava - Praha, a Olomouc - Ostrava.

Vlakové spojení:
    Nejbližší železniční stanice - Krnov, Cvilín se nachází cca 3,5 km od rozhledny. Zastávka leží na lokální trati Krnov - Opava.
    Pohled z rozhledny na kostel sv. Kříže a Sedmibolestné Panny Marie
    Rozhledna na Cvilíně - Krnov

Blizke usługi, ciekawość albo inszy przedmiot

Noclegi
    Aeroklub letiště KrnovAeroklub letiště Krnov
    Turystyka
    Turystyczne ciekawostki
    Rozhlédněte se po Jeseníkách aneb Jeseníky jako na dlaniRozhlédněte se po Jeseníkách aneb Jeseníky jako na dlani
    Lázeňský okruh aneb přijeďte si prohlédnou lázeňské perly Jeseníků!Lázeňský okruh aneb přijeďte si prohlédnou lázeňské perly Jeseníků!
    Poznávací okruh aneb výlet za jesenickými NEJ!Poznávací okruh aneb výlet za jesenickými NEJ!
    Turystyczne ciekawostki
    Slezská Harta v barvách léta i podzimuSlezská Harta v barvách léta i podzimu
    Vláčkem po OsoblažskuVláčkem po Osoblažsku
    Wieże widokowe i obserwatoria
    Rozhledna na Ježníku - KrnovRozhledna na Ježníku - Krnov
    Rozhledna Hanse Kudlicha - Úvalno u KrnovaRozhledna Hanse Kudlicha - Úvalno u Krnova
    Trasy turystyczne
    M 153 Krnov - ZátorM 153 Krnov - Zátor
    Z 155 Krnov - Vrbno pod PradědemZ 155 Krnov - Vrbno pod Pradědem
    Z 156 Krnov - Milotice nad OpavouZ 156 Krnov - Milotice nad Opavou
    Wycieczki rowerowe
    Výlet na kole Jeseník - Rejvíz - KrnovVýlet na kole Jeseník - Rejvíz - Krnov
    Výlet na kole Krnov - Krásné Loučky - KrnovVýlet na kole Krnov - Krásné Loučky - Krnov
    Usługi
    Ośrodki informacyjne
    Informační centrum KrnovInformační centrum Krnov
    Poczty
    Pošta 794 01 Krnov 1Pošta 794 01 Krnov 1

Mapa lokalna - obiekt wskazuje czerwona strzałka