Jeseníky - Turistika - Výlety pěšky

Doprava

Okružní túra z Lipové-Lázně přes Bobrovník a Miroslav

Tisknout

Tato středně náročná trasa pro pěší trvá celkem čtyři hodiny. Nejnižší bod leží v nadmořské výšce 493 m, nejvyšším bodem je Miroslav (800 m). Náročnější stoupání nás čeká od Bobrovníku přes Javořík na Miroslav, odtud prudším sestupem do Lipové-Lázně. Převýšení trasy je 351 m, snížení -290 m.

Trasa:
Lipová-Lázně, vlak - Lipová-Lázně, památník 2 km - U Selské světničky 3 km - Bobrovník, restaurace 5,5 km - Miroslav 10 km - Lipová-Lázně, vlak 13 km.

Popis:
Do Lipové-Lázně můžeme dojet vlakem (trať č. 290), autem nebo autobusy z Jeseníku, Prahy a Brna. Výchozím bodem trasy je železniční stanice Lipová-Lázně (před nádražím parkoviště pro osobní auta). Od železniční stanice se dáme červeně značenou cestou, která nás dovede zástavbou do obce. Přijdeme na silnici, dáme se vlevo a kolem areálu lázní, který se nachází za tokem říčky Staříč, se dostaneme na křižovatku silnic, kde po pravé straně je památník frývaldovské stávky - bronzové sousoší sochaře R. Doležala z r. 1961.
Pokračujeme stále po červeně značené cestě kolem AC Dolní Lipová, až dojdeme k restauraci na Bobrovníku. Od ní pokračujeme po žlutě značené zužující se silničce mezi chatovou zástavbou až na pěšinu kolem remízků a dále až k zalesněnému masívu. Z horní partie cesty jsou pěkné výhledy směrem k Jeseníku a na protější hřeben.
Dostaneme se na lesní cestu, která neustále stoupá ve smrkovém porostu. Poté následuje prudší stoupání bukovým porostem přes Javořík až k informačnímu místu Miroslav. Zde se dáme doprava a po zeleně značené cestě nejprve prudce klesáme lesem, kolem chaty vyjdeme do otevřeného terénu a polní cestou mezi loukami dojdeme až do obce Lipová-Lázně ke kostelu. Zde zatočíme vlevo a zástavbou se dostaneme na silnici. Po krátké chvíli odbočíme vpravo a mírným stoupáním dojdeme zpět k železniční stanici Lipová-Lázně. Obec je známa především svými lázněmi, které založil Johann Schrott, rodák z blízké České Vsi. Léčba byla založena na přísné redukční dietě. V 17. století se obce dotkly procesy s čarodějnicemi, které si vyžádaly devět obětí. Naproti poště se nachází budova bývalé rychty z přelomu 18. a 19. století v klasicistním slohu.

(Zdroj: Jeseníky - Turistický průvodce ČSFR, Olympia, 1991)