Jeseníky - Turistika - Turistické zajímavosti

Doprava

Rešovské vodopády

Tisknout

Rešovské vodopády se nacházejí na říčce Huntavě v Nízkém Jeseníku, 8 km od Rýmařova. Rešovské vodopády na řece Huntavě (pramenící na Skalském rašeliništi) byly vyhlášeny za chráněný přírodní výtvor.

Základní údaje:
Rešovské vodopády jsou jedním z nejoblíbenějších cílů turistů. Říčka Huntava zde v kaňonovitém údolí vytváří kaskády a vodopády. V místech vodopádů překonává Huntava pruh tvrdší horniny (porfyroidu). Nejvyšší stupeň je 10 metrů vysoký.
Scenerie je působivá zejména při vyšším průtoku. Celé území o rozloze 6 ha je pokryto přirozenými smrkovými lesy. Nejsnadnější přístup k vodopádům na Huntavě je z vesnice Rešov, vzdálené 1 km.
Pod vodopády kdysi pracoval vodní mlýn.

(Zdroj: Jeseníky - Turistický průvodce ČSFR, Olympia, 1991)
Rešovské vodopády

DOPRAVA:

Automobilem
- od Jeseníku (Polska...): Po silnici I/44 do Bělé pod Pradědem - Domašova, zde na hlavní křižovatce doleva na silnici II/450 směr Bruntál, v osadě Vidly doprava do Karlovy Studánky a na rozcestí Hvězda doprava po silnici II/445 směr Malá Morávka a Rýmařov. Z Rýmařova po silnici II/370 směr Horní Město, ve vesnici Skály odbočit doleva do osady Rešov. Odtud pěšky po červené turistické značce k vodopádům.

- od Bruntálu (Opavy, Ostravy...) Po silnici I/11 do Rýmařova a odtud dále viz. výše.

- od Olomouce (Brna...) Z Olomouce po silnici R35 směr Mohelnice, cca. v polovině této rychlostní silnice odbočit směr Litovel, projet město Litovel po silnici II/449 směr Uničov, pokračovat po stejné silnici směr Dlouhá Loučka a Rýmařov. Z Rýmařova viz. výše.

- ze Šumperka (Hradce Králové, Prahy...) Po silnici I/11 směr Bruntál do města Rýmařov, odkud pokračovat stejně, viz. výše.

Vlakem
Cílová stanice Rýmařov na místní trati (Bruntál -) Valšov - Rýmařov. Odtud po zelené turistické značce.

Autobusem
Dle možností jízdního řádu buď jednou z dálkových linek do Uničova a odtud místní linkou Uničov - Rýmařov do zastávky Horní Město,Skály, odkud pokračovat po zelené značce údolím říčky Huntavy až k vodopádům, nebo dálkovou linkou do Rýmařova, odkud pokračovat opět místní linkou Rýmařov - Uničov do stejné zastávky.